February 4, 2020 4:49 PM
February

Från Falun till Dominikanska Republiken - sjukhus världen över väljer svensk vattenrenare

Tillgång till sterilt vatten är vitalt på sjukhus, inte minst vid provtagning och rengöring av instrument som används under operationer. Pure Water Scandinavia, ett bolag inom Sdiptech-koncernen, har levererat vattenreningsanläggningen Cubo till ett flertal sjukhus och laboratorier. Cubo är en kompakt anläggning byggd på en rigg för produktion och distribution av ultrarent vatten. Processen övervakas enkelt via nätet och har automatiska larmfunktioner - allt för att få fram ultrarent vatten på ett enkelt och driftsäkert sätt. Efterfrågan är stor och vattenrenaren exporteras till sjukhus över hela världen, från Australien till Mexiko, Honduras och Pakistan. Nu har Falunföretaget fått ytterligare en viktig beställning, den här gången från ett sjukhus i Dominikanska Republiken.

Anläggningarna byggs vid PWS huvudkontor och produktionsanläggning i Falun. De levereras i månadsskiftet februari/mars 2020.

Läs mer här!